2009 m. gruodžio 29 d., antradienis

POŽIŪRIS

Kalėdos – mulkinimo metas?

Reklama tik iš pirmo žvilgsnio atrodo nekalta priemonė įsiūlyti prekes ar paslaugas. O iš tikro tai labai galinga manipuliavimo priemonė, galinti net formuoti žmogiškąsias vertybes. Tai puikiausiai žino verslo vadybininkai. O ar suvokiame mes patys?
Reklaminis Kalėdų Senelis mums sako: „Visas dovanas radau šiame prekybos centre, turėsiu daugiau laisvo laiko sau.“ Ir šelmiškai mirkteli akį. Kitoje reklamoje Kalėdų Senelis – maždaug 20 metų vyriškis, o vienintelis kalėdinis akcentas – šventiška kepurė. Toks herojus visiškai nepanašus į vaikams įsivaizduojamą storą, žilstelėjusį senelį su didele barzda. Įsijungęs trečiąjį televizijos kanalą išgirstu: „Parašiau Kalėdų Seneliui laišką, kad Kalėdų Senelis neateitų, o ateitų tik Snieguolė.“ Ką mums sako tokios reklamos? Jeigu nori nustebinti šeimos narį, dovanas turi pirkti prekybos centre, išleisdamas begalę pinigų! Dovanos bus dovanojamos ne iš širdies, neįdedant savo fantazijos. O vaikams, matantiems tokias reklamas, kils įvairių klausimų: Kodėl Kalėdų Senelis šelmiškas, seksualus dvidešimtmetis? Kodėl dovanos perkamos gretimame prekybos centre? Ir dar daug kitų „kodėl“.
...Tęsinį rasite naujame žurnalo numeryje...

Marius Samavičius

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą